Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.07.2009 20:29 - Разказ в картинки за тревичките и пчеличките
Автор: mrazekoff Категория: Лични дневници   
Прочетен: 20152 Коментари: 33 Гласове:
17


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

                           През далечната 1984 година бях в Ахелой и там видях тези вечнозелени, непретенциозни растения....  Взех ги в ръце и във влака, че чак до Русе ги носих.. Те лесно се хващат , дори и само в камъните и на керемидите растат..image

всичките ми камъни се облякоха с тези красиви растения

image

по това време на годината те изкласяват и пускат нежни цветчета

image

загледах  се, и бях  изумен от тяхната красота

image

В комбинация с камъните излъчването беше изключително

image

красота,  непипната с човешка  ръка

image

загледах се и видях много пчели - работнички по цветовете....

image

те придаваха завършен вид на цялата композиция

image

красотата беше навсякъде...

image

Дори и в камъните, където нямаше от тези растения...

image

image

Само камъка "Змийска глава" безмълвно следеше тази красива картина....

image

image

Жива и нежива природа, една хармония,  дадена ни от Бога, която идва да ни подскаже, че красотата не е от вчера и днес, има я в големите, монументални форми, а така също и в миниатюрния свят.

image

Благодаря, на Бог, че ми е дал очи, да видя и да се възрадвам на тази красота която споделям и с Вас...:)

              Желая Ви Мир, Любов и Хармония на Всички и Навсякъде!

 




Гласувай:
17



1. an200 - Очарователно!)
20.07.2009 20:45
Много, много ми харесва! Бих си направила подобно нещо, макар и да не знам точно мястото.))
цитирай
2. mrazekoff - ЗА ДА
20.07.2009 20:50
ВИДИТЕ ЦВЕТОВЕТЕ В ПЪЛНИЯ ИМ БЛЯСЪК КЛИКНЕТЕ ВЪРХУ ПОСЛЕДНАТА (НАЙ-ДОЛНАТА) СНИМКА...
БЛАГОДАРЯ, АН200...:)
цитирай
3. odette - Прекрасно!
20.07.2009 21:53
Такава нежност и обаяние има в тези снимки. Действат успокояващо - сякаш си в райска градина, където времето спира, а хармонията, която издишат цветовете, образите, и приятното усещане за нещо непреходно, те карат да се чувстваш свободен и необременен. В множество все красиви нюанси на спокойствието, пренася тишината на великолепието, която струи като светлина.
Всичко най-хубаво и на Вас. :)
цитирай
4. julia13 - Наистина красиво, уважаеми съгражданино, Поздрави!
20.07.2009 22:07
Искам да допълня, че това растение успешно се прилага в народната медицина при ухобол, запознатите с тези вълшебни тайнства, ще ни кажат как се казва, знам, само, че сокът му се изтисква в ухото и болката отминава.
Прохладни и свежи дни!
цитирай
5. анонимен - да
20.07.2009 22:28
Ако не греша ,мисля че му казват "Дебела Мара"
А в едната саксийка има калдъръмче.
цитирай
6. victoriavselena - красота
20.07.2009 23:45
колко е хубаво, че успяваш да забележиш красотата и да й се радваш и да благодариш. А освен това и да я споделиш с другите. Благодаря ти, творецо на красота
цитирай
7. cvetnica - Зареждаща приказност!
21.07.2009 14:15
Омайност и хубост!Думите са несъвършени,за да кажат това,което е" видяла"камерата ти!
А твоят усет,за да ги улови и да ни я предложи за наслада!
Благодаря!
цитирай
8. анонимен - Поздравления!
22.07.2009 09:16
По-добре е да се общува с природата извън "човека",
отколкото с природата на "човека".
цитирай
9. mrazekoff - много точно казано...
22.07.2009 10:00
анонимен написа:
По-добре е да се общува с природата извън "човека",
отколкото с природата на "човека".

Това е една Велика истина, и ако се придържаме към нея, светът ще стане по-добър.
цитирай
10. vanex - :)
23.07.2009 21:42
много интереснии красив снимки, цялото ми сем ги харесахме :)
цитирай
11. katan - Няма какво да добавя...
23.07.2009 21:57
Всичко е казано преди мен!
Искам само да те поздравя за красотата, която си създал и ни предложи и на нас за отмор!
Това е Природата - Хармония...
цитирай
12. tota - Чудесен постинг!!
25.07.2009 23:40
Наистина е непретенциозно ... Благодаря на ръцете създали насладата за очите...
цитирай
13. mrazekoff - До mamas :
26.07.2009 13:15
Благодаря, за коментара. Изобщо не се сърдя, за думите,защото те звучат истински въпреки, че вече се избягват от употреба.
цитирай
14. gratcia - Много красота ! Щастлив си, че си я ...
26.07.2009 22:09
Много красота ! Щастлив си,че си я открил и почувствал.
Поздрави :)))
цитирай
15. nadezda - Ех, човеко, радвам се! Та ти си бил с ...
27.07.2009 07:37
Ех,човеко,радвам се! Та ти си бил с нежна душа ,с усет към красотата и хармонията!И аз много обичам природата!Чудесни снимки!Поздрави!
цитирай
16. slavei - Напълно съм съгласна с теб!
31.07.2009 15:15
Щастлив е този на когото Бог е отворил сетивата да улавя и изживява "малките неща."
В тях е скрито щастието!
Определено ти си от тези щастливци!:)


Дали ще бъда някога щастлив?

Издишаме лъжа, омраза
с дъх пресеклив и горчив.
Ням въпрос в очите бяга -
дали ще бъда някога щастлив?

Пожелах си ложе на дъгата -
посипа ме със цветен прах!
Дивни тайни ми откри луната,
в звездна люлка се люлях...

С вълшебство укротих вълните,
в сребриста пяна танцуваха лъчите!
Пътешествах сред звездите,
но щастлив - уви! Бях само във мечтите!

Дали ще бъда някога щастлив? -
мълви сърцето в унес тих.
Отговор прозрях - кристален, жив
и се изля във тоз нетленен стих...

Не в цветно ложе под дъгата,
нито в танца необятен на вълната,
не в`вълшебства, в чудеса -
щастието скрито е - в " малките неща! "

Slavei
цитирай
17. mrazekoff - До slavei :
01.10.2009 09:54
Благодаря, за хубавите думи и за стихотворението. Извинявам се за огромното закъснение с отговора на коментара ти в постинга ми. Желая ти всичко най-добро и най-важното спокойствие на духа и намиране на радост във всичко, което те заобикаля..:)
цитирай
18. kasnaprolet9999 - Наистина е красиво и нежно,
02.10.2009 21:44
ти си направил цяла ботаническа градина, веднага ти ставам фен.
цитирай
19. mrazekoff - До kasnaprolet9999:
02.10.2009 22:12
Това е само на снимките. В действителност не са толкова забележиме тези растения - снимани са отблизо...:)
цитирай
20. kasnaprolet9999 - Недей да скромничиш,
04.10.2009 18:23
това е една малка ферия, няма нищо по-красиво от естествената красота, тук аранжор е природата.
цитирай
21. mrazekoff - До kasnaprolet9999
04.10.2009 19:10
Да , така е , аз само подбирах мястото на снимките, с мен и без мен, красотата е налице...
цитирай
22. vestnitcibogomil - Великолепни постинги. Чудесна професия или хоби.
04.01.2010 17:27
Уважаеми Земляк!
Възхи]авам се на вашите Великолепни постинги. Не знам дали професията ви е фотограф професионалист или запечатването на причудливи форми от Прородата, флората и фауната е Vawe l`bimo хоби!? Каквото и да е от блoga и постингите личи преклонение пред Чудесата на Природата. Ваяите фотоси носят истинска душевна наслада . Те се невероятно чудно средство с магнетична способност за релаксация на напреженията по време на отдих и почивка от съвременния напрегнат труд и стрес.
Поздравления! Вие и тематично си определяте постингите, което ги оформя като разкошен и богат природонаучен албум.

с уважение Ваш земляк
www.vestnitcibogomil.blog.bg

www. nautchnitrudove.blog.bg
www. istoriabogomil.blog.bg
www. bogomil.blog.bg
цитирай
23. mrazekoff - Благодаря,
04.01.2010 17:54
за оценката на моята работа. Аз съм обикновен селянин, който се е занимавал с всичко и с народни танци и с малка пластика (скулптура) - любителско занимание. Работа с дърво - дърворезба и дървопластика, каменоделство, реставрации с къмък, каменопластика, каменни икони, а иначе съм завършил машиностроителна специалност - студена обработка на материалите.
Аз съм от балканджийски род - от Тревненския балкан - село Мръзеци.
От там е и моята фамилия Мръзеков с която се гордея. Родът ми се е заселил в Червена вода около 1840 - 1850 година.
Обичам да забелязвам и малките неща и се впечатлявам от всичко ценно българско, независимо дали е от материален или духовен аспект.
Още веднъж благодаря, за високата оценка която ми давате...
Стефан Тодоров Мръзеков
цитирай
24. vestnitcibogomil - Машиностроене и изкуство! Чудесно съчетание!
05.01.2010 06:36
Уважаеми г-н Мръзеков,
И аз съм свързан с машиностроенето, но имам и хоби, но Вашето е толкова разнообразно и богато. Вие сте свързан с изкуството. Поздравления! Моят род също е от Балкана преселници от село Паламарца- Търговишко, след това в Гагаля(днес Николово) и накрая в Ново село. Пак е било в първата половина на 19-ти век. Тогава турците много са преследвали балканджиите, заради хайдушката дейност. И аз съм селянин, макар че живея в София. Имам едно ранчо(870 кв.метра) на 28-30км от София в село Желява, Софийско в подножието на Стара планина по пътя за връх Мургаш. През почивните дни ходя там. Вие сте наблюдателен и впечатлителен човек. Със всичко, което се занимавате можете да творите и произведения на изкуството...., а то има както материален, така и духовен характер и въздействие върху хората. Това доставя наслада и удоволствие както на автора.,т.е на Вас, така и на хората. В това е смисълът на живота, да правим добро на хората и да изпитваме удоволствие., че сме полезни с нещото което правим

с поздрав ,уважение и най- добри пожеланич
Богомил Великов Колев от с. Ново село Русенско
цитирай
25. mrazekoff - До vestnitcibogomil:
05.01.2010 08:39
Благодаря, за оценката, която ми давате на моята дейност. Радвам се, че предизвиках вниманието на хора, които обичат красотата. Надявам се и в бъдеще да намеря подходящи теми и изразни средства (снимки, текст, творения), за да покажа още красиви неща...
цитирай
26. ivankalilova - Гледката е наистина невероятна...
11.04.2010 15:17
Гледката е наистина невероятна!Засрамих се !Обожавам го това растение,дори го имам у дома,но такъв резултат ........БРАВО!
цитирай
27. metaloved - За тревичките и техните чудни разнообразни форми
11.04.2010 16:03
Наистина чудесен постинг., в който майсторски подбраните фотоси говорят много повече от кратките nogo toqni sловесни пояснения. Личи си , че това е дело на човек художник, поет умеещ да улашя във фотообктива чудесните творения на Природата. Дали тези прекрасни цветя и треви расли по тези руини не са резултат от великата битка на българите с византииците преди повече от 1100 години. Там на това място край реката Ахелой земята е напоена с клръвта на българските и византийски войни. Византииски хроници съобщават, че 50 години след тази кървава но победоносна за българите битка продълвавали да беляят костите на падналите в битката. Това разбира се е символично сравнение.
Желая на автора нови творчески успехи!

www.metaloved.blog.bg
www. istoriabogomil.blog.bg
www. nautchnitrudove.blog.bg
www.vestnitcibogomil.blog.bg
цитирай
28. mrazekoff - До metaloved - Богомил:
11.04.2010 17:40
Благодаря, за оценката и хубавите думи. Времето тече и отмива всичко. Остава само спомен, който ни навестява от време на време.... Снимките ги правих миналото лято, а сега вече оформят като нова реколта - цветя за тази 2010 година (пак същите, но ново издание):))))
цитирай
29. mrazekoff - До ivankalilova (Иванка Лилова):
11.04.2010 17:45
Прекрасно е това цвете! Вече двайсет и няколко години ми краси дома, а не е никак претенциозно. Раздавал съм на много хора от него , но незнам дали има някакъв резултат от това. Снимките в миниатюра, са прекрасни, независимо дали се снима жива или нежива природа. Остава само да се намери подходящият ракурс за снимане.
Благодаря ти, за коментара, пожелавам ти много успехи и усмивки през Пролетта...
цитирай
30. razkazvachka - А! Това не го бях виждала!
03.01.2011 09:57
Изключително! Това цветенце всяка година го пускам из двора и не успява да оцелее - чудя се...
Веднъж имах много от него и ги раздадох... а после то ме изостави. Може би не иска да му досаждам...
цитирай
31. mrazekoff - Аз в началото на постинга споменах,
03.01.2011 18:06
razkazvachka написа:
Изключително! Това цветенце всяка година го пускам из двора и не успява да оцелее - чудя се...
Веднъж имах много от него и ги раздадох... а после то ме изостави. Може би не иска да му досаждам...


че това растение го взех чак от Ахелой и го носих до Русе, а после видях, че съм го имал и тук. Изглежда, че това разнасяне по влака му се е отразило благоприятно, защото всяка година радва очите ми:)
Преди години пък донесох петолистник или петопръстник - билка от Пазарджик и тя стана като плевел.
Преди 3-4 години донесох от Казанлъшко - лавандула, която също много добре се е захванала.
Добре е човек да обича природата и да се грижи за нея.
Мисля , че не съм от старателните в тази насока, но все пак каквото мога се стремя да дам от себе си.
Благодаря ти, че намери време да откриеш ещо, което да ти хареса при мен.
Желая ти една красива и щастлива нова година!!!!
цитирай
32. veselinageo - Молба
18.08.2014 21:45
Г-н Мръзеков, спешно ми е необходимо това цвете-билка за лекарство. Бихте ли написали тук някакъв начин за връзка с Вас - имейл, телефон или др., или Вие се свържете с мен на veselinageo@abv.bg, или на телефони 056/828356, 0888448164, 0899094462 - всички телефони са на Виваком. Трябва ми информация по-скоро къде да го намеря в Ахелой, защото ми е по-близо, аз съм от Бургас. Благодаря!
цитирай
33. mrazekoff - Да, каквото можах да
19.08.2014 14:16
veselinageo написа:
Г-н Мръзеков, спешно ми е необходимо това цвете-билка за лекарство. Бихте ли написали тук някакъв начин за връзка с Вас - имейл, телефон или др., или Вие се свържете с мен на veselinageo@abv.bg, или на телефони 056/828356, 0888448164, 0899094462 - всички телефони са на Виваком. Трябва ми информация по-скоро къде да го намеря в Ахелой, защото ми е по-близо, аз съм от Бургас. Благодаря!

направя го сторих и дано да има резултат от търсенето но билката...
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: mrazekoff
Категория: Други
Прочетен: 1884824
Постинги: 134
Коментари: 3033
Гласове: 52822
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031