Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.11.2015 16:15 - Борисов за скандала с „каките“ Янева и Ченалова: Аз не искам да ги „опраскам“, а да ги издигам
Автор: fascindoo Категория: Политика   
Прочетен: 1360 Коментари: 1 Гласове:
3

Последна промяна: 29.11.2015 16:18

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Борисов за скандала с „каките“ Янева и Ченалова: Аз не искам да ги „опраскам“, а да ги издигам
  Премиерът се шегува: Защо не ги предложите за генерален адвокат в Съда на ЕС?
  image image        

Стенограмата от правителственото заседание започва с това как зам.-министърът на правосъдието Петко Петков очертава апокалиптична картина за качеството ни на юридически кадри, след като не бе одобрено предложението за генерален адвокат на България в Съда на ЕС в Люксембург (доц. Атанас Семов,б.р.). Петков алармира, че „през последните десет или повече години ниското качество на образованието по специалността право е довело до това, че България осем години след приемането си в ЕС не разполага със значителен брой специалисти, утвърдени в правото на Европейския съюз“.

Той дори казва, че в рамките на двете процедури, които са проведени, почти са изчерпани всички специалисти, с които страната ни разполага. Петков продължава:

„… Аз винаги съм бил за прозрачните и честни процедури, в смисъл и конкурсни, защото те дават възможност да бъде направена абсолютно прозрачно, да се провери начинът, по който се избира един кандидат. По-голямата част от държавите в Европейския съюз…

БОЙКО БОРИСОВ: Ченалова и Янева защо не ги предложите? Като ги слушам по телевизиите, те са идеални.

… Познат е редът. Държавата еднолично измежду другите – продължава с експозето си Петков.

БОЙКО БОРИСОВ: … За да може да влезе в протокола: аз не искам да ги „опраскам“, а да ги издигам. Сега да видим дали като предлагам издигането им, ще спрат да ме замесват в техните домашни разговори. Да прочета утре, примерно, „Бойко иска да ме издигне, а… Москов иска да ме събори”. Шегувам се…. След като не са „гнили ябълки“, както ги нарекоха, да ги предложим, за да се издигнат в Европа. Може да мирнат. За да угодим, продължава с чувство за хумор министър-председателят.

Тук следва продължение от зам.-правосъдния министър, че „министърът на правосъдието и на външните работи ще ви предложат, ще бъде с утвърдени…“, когато Борисов го прекъсва вече окончателно: „Моля Ви се, не искам. Даже днес на Бъчварова й казах: Не желая…. Считах, че един премиер трябва, като поискат среща с него – в края на краищата сме избрани от народа, за да служим на хората, – да го видят (не става ясно за кого говори – дали за срещата със Сотир Цацаров, която е имал и която се визира в „Яневагейт“, за среща с Владимира Янева ли, или със самата Ченалова, която също твърдеше, че се е виждала с Борисов, б.р.) Не искам повече да видя никой! Не искам.

Във всяка махала или във всяка кръчма си говорят за някой от нас… Какво ли не… Вие решете кой адвокат, кой съдия и ни го предложете. Нито колегите разбират в детайли, някои може да разбират от адвокати или да имат адвокати, или съдии, но вие решете и ни предложете. Защото аз единственото, което съм казал е, че ако на Цветанов за подслушване, което се оказа че не е подслушване, му се искат 4 години затвор от две инстанции, а когато си подслушвал, и си давал разрешение, трябва да получиш 400 години затвор. И то аз съм го казал публично, в коментар (става въпрос за коментара му от Брюксел, който се обсъжда от двете съдийки в записите, б.р.).

Борисов продължава със същинското пояснение, че не се е месил в работата на съдебната власт:

„След като по никакъв начин изпълнителната власт няма право да се намесва – дори излиза, че ѝ е и забранено да коментира един проблем, който дори самият Москов коментира в парламента – че това са най-лошите лица на съдебната система… Но него не го атакуват. А аз, че съм казал за 400 години затвор, съм от сутрин до вечер по всички телевизии, някак си да ме вкарат в тази тема… Аз отказвам да участвам в тази тема. И питам: ние като правителство или като коалиция, когато говорим за съдебната система и за реформа в нея, ние не се ли намесваме в нея? Излиза, че това е много грубо вмешателство. В кое сме се намесили ние? Че сме коментирали нещо за Янева и Ченалова, което тогава цялото общество коментираше?!

И журналистите ме попитаха какво мисля. И аз казах: ако едното е 4, другите – са за 400. Това намеса ли е в работата? Да си кажеш мнението в отговор на въпрос? Ти, ако си съдия, а си съдия (явно към Петков, б.р.), това ще го приемеш ли за директна намеса? Това е мой коментар.

Или вие, ако вечер си седнете с приятели или с един и коментирате, че днес Бойко е казал на Министерски съвет еди какво си и някой ви запише и го изкара след това, аз трябва ли да отговарям защо вие сте си говорили за мен? Това вече минава всякакви граници. Ама носили си пари! Като са си носили пари, да отидат да ги арестуват веднага и докато не кажат кой ги е… Те нали имат произход, отнякъде са дошли, някой ги е увивал във вестник…

Просто и на Христо Иванов му кажете, не искам, не желая, на тема съдебна система, не желая никой да ми казва „Добър ден“. Не желая, толкоз! След като така ще се тълкува, че дори и да си кажеш мнението, че не ни е добра или не работи добре съдебната система – това се тълкува като вмешателство.

Значи, ние, изпълнителната власт в лицето мое или на Москов, или на госпожа Кунева, или не дай, Боже, и Лукарски да се изкажем по тази тема, излиза, че ние се намесваме в съдебната система?! Ами защо ни карат да коментираме тогава? Защо има доклад до правителството? Питайте защо е докладът до правителството за мониторинг? Ето този въпрос искам да го зададете официално на Европейската комисия.

След като аз дори съм обвинен, че съм казал за единия ако е 4, за другия да е 400, просто съм сравнил като тежест едното и другото нарушение, при това положение повече спирам да коментирам. Няма да коментираме. Доклада да си го напишат до съдебната система, до Висш съдебен съвет, до прокурор, до съдии, имаме ВКС и те да решават какво да правят с този мониторинг. Ние нямаме роля вече там. Край. Каква ми е ролята? След като не мога да кажа дори, че тези, които публично по телевизията, с посланици, им извадиха бакиите, не мога дори да си кажа мнението по тях, а Москов може, и той не се е намесил, защото… Например здравните осигуровки….“

Тук се намесва здравният министър, явно визирайки съдиите, които са държавни служители:

ПЕТЪР МОСКОВ: Те не плащат.

БОЙКО БОРИСОВ: Как не плащат?!

ПЕТЪР МОСКОВ: Ние ги плащаме от държавата.

БОЙКО БОРИСОВ: Ами ето, намеси се де. Разбираш ли ме? Просто това е абсурд, което се случва.

„Ако прокурорът, ако съдиите, ако Висшият съдебен съвет си имат спорове, да си ги водят. Откъде накъде ще ни замесват нас?! С какво и как мога да натисна някой и защо да го натискам?! Аз си спомням френският посланик как обикаляше по студията и ги сочеше с пръст и тогава нито един не се яви, който да каже „това е директна намеса в съдебната система“. А аз с моето изказване от Брюксел, то не са колажи, то не са от сутрин до вечер „Бойко каза еди какво си, Бойко каза еди какво си“… Това минава границите!

Затова по тема съдебна система повече към мен и правителството да няма въпроси. Към съдебната система, те да решават. А ако трябва говорител, Москов ще го предложим по тази тема, че на него не му скачат“, завършва премиерът.

.mignews.info/



Тагове:   боко тиквата,


Гласувай:
3


Вълнообразно


1. nikikm - Как само всичко се променя,
30.11.2015 22:48
почти по болшевистки,от свраки,станаха каки....по-благозвучно и някак си по-политправилно звучи! И за свободата на словото говори,която е послушна на оловото!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: fascindoo
Категория: Политика
Прочетен: 6472619
Постинги: 4603
Коментари: 2877
Гласове: 2087
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Блогрол
1. Пеласги, Протобългари и Траките. Обетованата земя и еврейската омраза към днешните българи (ч.1)
2. Покушение. Показно. --- България. Свят. Медии. Отново. Ташак. Бойко. Барета. Дали. Баш. Ортак.
3. Пеласги, Протобългари и Траките. Обетованата земя и еврейската омраза към днешните българи (ч.2)
4. Пеласги, Протобългари и Траките. Обетованата земя и еврейската омраза към днешните българи (ч.3)
5. Няма "Шменти-капели" или "Тука има-тука нема", има "Иди ми-доди ми": Б.Б.-Б. водач на две листи на ГЕРБ
6. Шоуто в НДК, или защо турците са идиоти
7. Мистериите около смъртта му или Березовски е инсценирал, съгласувано с Путин, смъртта си!
8. Истината за Sancta Sanctorum* на Дянков:: Глобализацията на бедността: Вътре в Новия Световен Ред
9. Търговия с органи, евгеника, ваксини и общия принос на ГЕРБ в тези престъпления
10. И това ли е "теория на канспирацията", от един "болен мозък", кандидат за поста президент на САЩ през 2000 година
11. Дебългаризирането на България: След юдеизацията защо не и циганизация? Част 1
12. 25 май 2014: Апогей на клиторно-аналното политическо чесане в ГЗ на МПК у нас, съчетано вкупом с медийно фелацио
13. Световните експерименти на 20 век: Източна Европа, Новия Световен Ред и Глобализма Част1
14. Световните империи и Древно-българските държави-империи
15. "Независимост 1908" ли? Един блестящ маньовър на Великите сили за бъдещите 2 нац. катасторофи на България и бастисването на Отоманската империя!
16. Ето го! Пепи Готиното! Или здравната ни еврейска гад!!!
17. Четиво за антибългари по Света и У нас
18. ПРОИЗХОДЪТ НА ТУРЦИТЕ (Част1)
19. Пак дрън-дрън, та пляс! За "вечния въпрос": Ние българите повече траки ли сме или повече славяни? Но хаплогрупите говорят!