Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.10.2015 09:30 - Библейските Содом и Гомор са в България. Автор: horos
Автор: fascindoo Категория: Политика   
Прочетен: 2375 Коментари: 2 Гласове:
0

Последна промяна: 12.10.2015 09:58

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Содом и Гомор са градове, които се споменават в книгата Битие, в Танах, в Новия завет и Корана. Според Тората, царствата Содом и Гомор били съюзени с градовете Адма, Зебоим (Цевоим) и Вала (Зоара или Сигор).Тези пет града се намирали в плодородна равнина. Във времената на Авраам Яхве наложил божие наказание над Содом и Гомор и два други близки града, които били изпепелени от огън и жупел. Единствено град Зоара бил пощаден. Поради слабите археологически доказателства за съществуването на двата града, историчността на Содом и Гомор все още е обект на полемика сред историците. Виждате, че по начина, по който аз търся, това не е проблем. Не е проблем и намиране на историческите прототипи на тези библейски градове. За имената на двата града има създадени разни хипотези, които нямат никакво приложение в това изследване. Времето, в което историците препращат тези събития също не е вярно. Днес е прието, че унищожаването на Содом и Гомор се е случило близо 1500 години преди Вавилонския плен и последното заточение на евреите. Ако направим паралел с българската история, то виждаме, че Содом и Гомор са били унищожени малко след битката при Черномен. Всички „извори“, като тези на Страбон, Йосиф Флавий и други, нямат никаква стойност. Те или са фалшификати, или са с фалшиви редакции от по-късните църковни преписвачи. Но и в двата случая не носят никаква правилна насока за търсене и локализиране на библейската топонимия. 

В изследванията си аз попаднах на правилната следа и от мен се искаше само упорито да я следвам. Така подобни „Гордиеви възели“ (като Содом и Гомор) сами се развързваха пред очите ми. Тези градове трябваше да се намират във владенията на Сярското княжество. Углеша и Вълкашин с тяхната история описана тук, ме накараха да търся в тази посока. Само два града отговаряха на описанието на Содом и Гомор. Това бяха град Сандански и откритата наскоро Хераклея Синтика край Рупите.

Археологическите разкопки и на двата града – Сандански (Медиус – СДМ, Содом при обратно четене, Дезидава, Свети Врач) и Хераклеа Синтика, Петра pтr  при обратно четене rтp – Гомор, Гором - градът на Хор (при м. Рупите) показват, че и двата града са разрушени при някакво голямо земетресение. Останалите три града, които са били съюзени с тях според Тората са: Адма, Зебоим (Цевоим) и Вала (Зоара или Сигор). Единствено Вала не е бил напълно унищожен от земетресението и затова Лот се е отправил нататък. Наистина е така, защото останките му личат и днес. Това е Валовища (Вала), или Демирхисар на турски и на гръцки: Σιδηρόκαστρο, Сидирокастро. Сигор и Зоара са анаграма на турската дума Хисар.

В своята География Страбон сочи, че местните жители, близо до Моасада (да не се бърка с Масада), разказват, че „някога имало тринадесет обитавани градове в тази област, от които Содом е бил метрополия“. Били изоставени заради чести земетръси и изригвания на лава и гореща вода, носеща асфалт и сяра. Днес и Сандански и Рупите са известни със своята минерална вода, а в античните останки на град Сандански се открояват множество обществени сгради и раннохристиянски базилики, включително и раннохристиянски епископски комплекс. Това сочи, че Страбон е бил прав, но днешните историци четат и тълкуват погрешно неговата География.

Содом и Гомор

[18:20] И рече Господ: голям е поплакът против Содом и Гомора, и грехът им е твърде тежък;

 [18:21] ще сляза и ще видя, дали постъпват тъкмо тъй, какъвто е поплакът против тях, който стига до Мене, или не; ще узная.

[18:22] И като потеглиха мъжете оттам, отидоха в Содом; Авраам пък стоеше още пред лицето на Господа.

 [18:23] Тогава Авраам се приближи и рече: нима ще погубиш праведника с нечестивеца заедно (и с праведния да стане същото, каквото с нечестивия)?

 [18:24] В тоя град, може би, има петдесет праведника; нима ще погубиш и не ще да пожалиш (всичкото) това място заради петдесетте праведници (ако се намират) в него?

 [18:25] не може да бъде, Ти да постъпиш тъй, че да погубиш праведника с нечестивеца заедно, та същото да стане с праведния, каквото и с нечестивия; не може да бъде това от Тебе! Съдията на цялата земя ще постъпи ли неправосъдно?

 [18:26] Господ рече: ако намеря в град Содом петдесет праведника, заради тях ще пожаля (целия град и) всичкото това място.

 [18:27] Авраам отговори: ето, реших се да говоря на Господа, аз, който съм прах и пепел:

 [18:28] може би, до петдесетте праведници да не достигнат пет; нима заради петте Ти ще погубиш целия град? Той отговори: няма да го погубя, ако намеря там четирийсет и пет.

 [18:29] Авраам продължаваше да говори с Него и рече: може би, ще се намерят там четирийсет? Той отговори: няма да направя това и заради четирийсетте.

 [18:30] И рече Авраам: да се не прогневи Господ, загдето ще говоря: може би, ще се намерят там трийсет? Той рече: няма да направя това, ако се намерят там трийсет.

 [18:31] Авраам рече: ето, аз се реших да говоря на Господа: може би, ще се намерят там двайсет? Той отговори: няма да погубя и заради двайсетте.

 [18:32] Авраам рече: да се не прогневи Господ, загдето ще кажа още веднъж: може би, ще се намерят там десет? Той отговори: няма да погубя и заради десетте.

 [18:33] И Господ си тръгна, като престана да говори с Авраама; Авраам пък се върна на мястото си.

Преди да започна да пиша тази книга публикувах доста части от нея в разни български форуми в интернет. Отзивите за нея бяха меко-казано критични. Даваха ми се разни диагнози, триеха ме постоянно, гонеха ме от форумите, дори и се пишеха заплахи за живота ми. За пет години се намериха едва десетина човека, които ме подкрепиха в начинанието ми. За тях и заради други като тях пиша тези неща, а не за останалите. Това аз го знам и не го публикувам заради пари, слава и други подобни облаги, а заради Истината. В българските духовни общности се говори за ролята на България в света, но нищо не се прави. Както казва един приятел, всички продължават да вършеят на едно гумно, на което от много време няма и зрънце жито. Въртят като полуслепи коне и единственото, което постигат, е да вдигат много прах. Историци, археолози, църкви, духовни общности и обикновени човеци въртят около кръга, без да виждат резултатите от това въртене. Лошото не е в това, а в опитите им да унищожат всеки, който се опита да осветли малко тяхната дейност. Е, затова идват онези, тримата мъже, и очистват гумното. Така на времето се е случило и със Содом и Гомор. Ако и при тях беше дошъл някой да ги предупреди, то те навярно само биха му се изсмели, или да го убият в най-лошия случай.

 [19:1] И дойдоха двамата Ангели в Содом вечерта, когато Лот седеше при Содомските порти. Като ги видя Лот, стана да ги посрещне, поклони се с лице доземи

 [19:2] и рече: господари мои! отбийте се в дома на вашия раб, пренощувайте и умийте нозете си и, като станете утре заран, ще продължите пътя си. Но те отговориха: не, ние ще нощуваме на улицата.

 [19:3] Но той настойно ги придумваше; и те тръгнаха след него и дойдоха у дома му. Той ги нагости и им опече пресни пити, и те ядоха.

 [19:4] Още не бяха легнали да спят, и градските жители, содомци, млади и стари, целият народ от всички краища на града, заобиколиха къщата,

 [19:5] извикаха Лота и му думаха: де са човеците, които дойдоха при тебе да нощуват? Изведи ни ги да ги познаем.

 [19:6] Лот излезе при тях до входа, заключи вратата подире си,

 [19:7] и рече (им): братя мои, не правете зло;

 [19:8] ето, имам две дъщери, които още мъж не са познали; по-добре тях да изведа при вас, и правете с тях, каквото искате, само на тия човеци не правете нищо, понеже са дошли под покрива на къщата ми.

 [19:9] Но те (му) казаха: дръпни се оттука. И рекоха: пришълец е, а иска да съди; сега ще постъпим с тебе по-лошо, отколкото с тях. И навалиха силно върху тоя човек, върху Лота, па се приближиха да строшат вратата.

 [19:10] Тогава ония мъже протегнаха ръце и вкараха Лота при себе си вкъщи, па заключиха вратата (на къщата);

 [19:11] и поразиха човеците, които бяха при вратата на къщата, от малък до голям, със слепота, тъй че те се изпомъчиха да търсят вратата.

 [19:12] Тогава ония мъже рекоха на Лота: кого другиго имаш още тука? Било зет, било твои синове, или твои дъщери, и който и да е твой в града, - всички изведи от това място,  [19:13] защото ние ще съсипем това място: голям поплак има против жителите му пред Господа, и Господ ни прати да го погубим.

 [19:14] Тогава Лот излезе и говори със зетьовете си, които щяха да вземат дъщерите му, и рече: станете, та излезте от това място, защото Господ ще съсипе тоя град. Но, на зетьовете му се стори, че се шегува.

 [19:15] Щом пукна зора, Ангелите подканяха Лота да бърза и му казваха: стани, вземи жена си и двете си дъщери, които са при тебе, за да не погинеш поради беззаконието на града.

 [19:16] И понеже той се бавеше, мъжете (Ангелите), по Господня милост към него, взеха за ръка него, жена му и двете му дъщери, и го изведоха, та го оставиха вън от града.

 19:17] А когато ги изведоха навън, един от тях рече: спасявай душата си; не поглеждай назад и нийде не се спирай в тая околност; спасявай се в планината, за да не погинеш.

 [19:18] Но Лот им отговори: не, Господи,

 [19:19] ето, Твоят раб намери благоволение пред очите Ти, и велика е Твоята милост, която си направил с мен, че ми спаси живота; но аз не мога се спаси в планината, да не би да ме постигне зло и умра;

 [19:20] ето, по-близо е да бягам в тоя град, който е малък; ще побягна там; той е малък, и животът ми (зарад Тебе) ще се запази.

 [19:21] И му рече: ето, за твоя угода ще направя и това: няма да съсипя града, за който ти говориш;

 [19:22] побързай, спасявай се там; защото Аз не мога свърши делото, докле ти не стигнеш там. Затова е и наречен тоя град Сигор.

 [19:23] Слънцето изгря над земята, и Лот стигна в Сигор.

 [19:24] Тогава Господ изля върху Содом и Гомора като дъжд жупел и огън от Господа от небето,

 [19:25] и съсипа тия градове и цялата околност и всички жители на тия градове, и (всички) растения земни.

 [19:26] А Лотовата жена погледна назад и се превърна в солен стълб.

 [19:27] Сутринта рано стана Авраам и (отиде) на мястото, дето бе стоял пред лицето на Господа;

 [19:28] и погледна към Содом и Гомора и към целия простор наоколо и видя: ето, дим се дигаше от земята като дим от пещ.

 [19:29] Когато Бог съсипваше (всички) градове по оная околност, спомни си Бог за Авраама и изпрати Лота изсред съсипните, когато разоряваше градовете, дето живееше Лот.

horos


 

и още

 Клуб "Кибела" представя:

 [ Съдържание ]

История на хомофобията

Риктор Нортън

2. Унищожението на Содом и Гомор

Оригинал на английски / The original version in English
Превод от английски: Д. А. Видев

Историята на тези два злощастни града в равнината е изиграла най-важна роля за разпространението и предаването на анти-гей предразсъдъците. Тъжната ирония е, че първоначално тази история не е имала нищо общо с хомосексуалността.

Негостоприемните содомити

Историята, разказана в Битие 19.4-11 и повторена в Съдии 19.22, накратко е следната: Лот решил да се засели в Содом - град, смятан за също толкова зъл, колкото своя съсед Гомор. За да определи доколко е оправдана тази репутация, Бог изпратил двама ангели да проучат. Тези двама чуждестранни пътешественици били посрещнати пред портите на града от Лот и приели гостоприемната му покана да отседнат в дома му. Същата нощ жителите на Содом се струпали около къщата на Лот, заблъскали по вратата и шумно занастоявали: "Изкарай посетителите при нас, за да можем да ги опознаем". Лот отказал да се подчини на това "зло" искане и вместо това им предложил двете си дъщери. Когато содомитите не отстъпили, ангелите поразили тълпата със слепота. На следващата сутрин Лот напуснал града заедно с гостите и семейството си, а Бог излял дъжд от огън и жупел, за да унищожи тези зли градове в равнината.

Трудността в интерпретирането на тази история се състои в това, че "греховете" на Содом и Гомор не са уточнени в Библията. Християните без лингвистични познания предполагат, че "да опознаем" означава "да използваме за съвкупление". Но терминът за "опознавам" - яда (yadha) - е използван в сексуалния смисъл само 10 пъти в Стария Завет и всички тези случаи са хетеросексуални. Yadha се среща в смисъл "запознавам се с" 924 пъти. Така вероятността срещу хомосексуална употреба на този термин е почти 1000:1 и много съвременни библейски изследователи са изоставили тази теория.

Интерпретацията, приемана днес от много библейски учени (с изключение на най-евангелистките секти), е следната: Лот е бил гер (ger), временно пребиваващ, жител-чужденец в Содом. Той е спазвал определени граждански задължения в замяна на закрилата, предлагана му от града, като съществуват индикации, че не е бил известен в него. Лот не е имал право да отваря дома си за чужденци и гражданите на Содом просто са настоявали да видят документите на двамата новодошли, т.е. да ги "опознаят", в смисъл да разберат откъде са и какви са намеренията им. Лот обаче е трябвало да откаже, тъй като той самият е бил под задълженията на еврейския кодекс на гостоприемството спрямо своите гости. За да усмири содомитите, той им е предложил дъщерите си като първото нещо, което му е дошло на ум, а не като хетеросексуална замяна за хомосексуално искане. Градовете са били унищожени след това заради неспазване на задълженията за гостоприемство и цялата история е една морална алегория за страшните последствия, до които е водело негостоприемството.

Греховете на содомитите може и да са били големи и тежки в очите на един гневен бог, но Библията не споменава хомосексуалността като един от тях (вж. Битие 13.13, 18.20). Еремия 23.14 говори за прелюбодеяние и лъжи, а Езекил 16.49-50 – за гордост, ленивост и идолопоклонничество. Тъй като думата за "идолопоклонничество" е тоеба (to-ebhah) и една нейна форма би могла да означава хомосексуална проституция в храм, то съществува далечна възможност хомосексуалност действително да е била замесена, но непременно трябва да се подчертае колко далечна е тази възможност. Ако наистина се е смятало, че това е израз на хомосексуалност, то веднага прави силно впечатление фактът, че Содом не е споменат в нито един от случаите на осъждане на хомосексуалността от Библията, които разгледах по-рано. Апокрифите демонстрират стандартната интерпретация: "Тъй както мъжете на Содом не приели чужденците, когато те пристигнали сред тях, египтяните превърнали в роби гостите, които били техни благодетели" (Мъдрост 10.8, 19.8 и Еклисиаст 16.8).

Обвързване на историята със содомия

Защо тогава "греховете на Содом" са се превърнали в прототип за "содомия"? Основно това е резултат от същите националистични страсти, които сме наблюдавали много по-рано. Палестинските евреи и евреите от диаспората през периода от около 100 г. пр.н.е. до 100 г. от н.е., изправени пред чужда за тях езическа елинистична "неморалност", умишлено натрапили невярна хомосексуална интерпретация на историята. Те започнали да въстават срещу "порядките на неевреите", както по-рано въстанали срещу "порядките на Ханаан" и "порядките на Египет".

Палестинските псевдоепиграфни книги (Pseudepigrapha) и по-специално "Книга на Юбилеите", продукт на най-строгото и консервативно еврейско правоверие, определят греховете на Содом и Гомор като разврат, нечестивост и "нарушаване на порядъка в природата". В заветите на дванадесетте патриарси (109-106 г. пр.н.е) и по-специално в завета на Нафтали се казва, че содомитите "нарушавали порядъка в природата", а Юда пише: "те налитаха на странна плът". Това все още е доста неясно, но до 50 г. пр.н.е. равинските тълкуватели в една или друга степен са били съгласни, че содомитите са "содомистични".

В "Книга за тайните на Енох", написана в Египет преди средата на първи век от елински евреин, се казва, че содомитите извършвали "гаден разврат един с друг" и "грях срещу природата, изразяващ се в покваряване на деца по содомитски, магьосничество, омайване и вещерство". Това е безсмислено украсяване в сравнение с действителния библейски текст и очевидно е резултат от сблъсъка с "подземния свят" на Александрия през първи век, където педерастията и хомосексуалната проституция съществували рамо до рамо, конкурирайки мистичните секти, астрологията, предсказването на бъдещето и култовете, включващи кастрация и травестизъм (склонност към обличане с дрехи на другия пол).

През този период Фило ни дава една цялостна история, позната ни днес: "В своето лудо желание за жени содомитите не само нарушаваха браковете на своите съседи, но и мъже възсядаха мъже без зачитане на еднаквата сексуална същност на активния и пасивния партньор; и когато се опитваха да създават деца, се оказваше, че не са способни на това, а само на стерилно семе... малко по малко те приучиха онези, които бяха мъже по природа, да играят ролята на жени" (De Abrahamo, 26). Подобно описание на содомитите е дадено от Йосиф Флавий (починал около 96 г. от н.е.), който подчертава изнасилването на красиви момчета. Набързо тази невярна история изместила оригиналната.

image"Мъчения заради Похотливост" от фреската на Тадео ди Бартоло "Ада при Сан Джиминяно", Италия. Демон налага прелюбодейка, докато содомит (носещ шапка с надпис "Содомит") е набит на кол от ануса до устата, единият край на който е в устата на друг хомосексуален мъж, а дявол върти шиша над огъня.

Зайци и невестулки

Отците на християнската църква в крайна сметка напълно възприели тази погрешна хомосексуална интерпретация и първите християнски императори я формулирали в силно влиятелния Римски правен кодекс. Така стигаме до 600 г. от н.е. и до антихомосексуалните схващания, залегнали в закони, които и до днес са в сила в повечето западни общества.

Би било малко подвеждащо да се твърди, че хомофобията на Християно-Римската Империя е пряко следствие от възприемането на отношението на евреите на диаспората, тъй като съществуват много примери на антихомосексуална сатира в трудовете на Ювенал, Свитоний, Маршал и други, и по-специално критика, насочена срещу култа към Кибела, появил се за първи път в Рим през 204 г. пр.н.е. Напълно независимо от евреите, първите римляни имали същите вярвания, че половото сношение е израз на насилие, което трябвало да бъде контролирано; че "активният" партньор по някакъв начин завладявал или извършвал престъпление над "пасивния". Жените били "защитавани", т.е. потискани, като "беззащитни същества", а мъжете, които приемали т.нар. "пасивна" роля в секса, често били осмивани.

Ранните антихомосексуални схващания обаче не били толкова сурови, че да изискват официално осъждане или законови санкции. Едва през 226 г. пр.н.е. се натъкваме на първия антихомосексуален закон - Lex Scantia - наречен така, заради един трибун от плебеите на име C. Scantinius Capitolinus, който бил изправен пред Сената с обвинение в хомосексуалност и солидно глобен. Значението на закона и историята около неговия произход са отворени за дискусия. И все пак наистина не изглежда вероятно един закон да е получил името си от подсъдим престъпник. Така или иначе, законът бил използван на няколко пъти срещу политически врагове, особено по време на управлението на император Домициан (81-96 г. от н.е.), но изглежда не е имало осъдени и също така изглежда, че към края на четвърти век законът е бил вече отживял. Най-важното е, че той забранявал хомосексуални сношения между свободни по рождение мъже и роби - индикация, че законът чисто и просто регулирал отношенията, които престъпвали класовите бариери, а не че напълно осъждал всякаква хомосексуалност.

През първите четири века от новата ера е трудно да се направи разграничение между антихомосексуалните схващания на църковните отци и римските императори. Св. Йоан Хрисостий категорично осъждал хомосексуалните мъже за това, че "измислили безплодно сношение, което не завършва със създаването на деца", а така също осъждал и лесбийките: "тъй като жените трябва да имат повече срам от мъжете". Дискусията за това "безплодно сношение" е наистина интересна, когато разберем фолклорния произход на тези предразсъдъци.

Климент Александрийски, например, осъждал хомосексуалността, защото тя означавала сношение с всеки анус и оправдавал осъдителната си позиция, позовавайки се на заповедта на Мойсей да не се яде месо от див заек (Второзаконие 14.7). Разпространено било вярването, че всяка година заекът придобивал допълнителен анус и многото му отверстия довели до неговата пословична безразборна полигамност. Посланието на Барнабас осъжда педерастията поради съвсем същата причина за заека и отива дори по-далеч като осъжда и фелациото, позовавайки се на Левит 11.29, където невестулката е описана като нечестиво животно, за което се е вярвало, че зачева през устата си. Ако хомосексуалните са били сравнявани с такива митични зайци и невестулки, то никак не е чудно, че са ни наричали "неестествени". Днес фолклорът е забравен, но епитетът е останал.

Предполагаемата връзка между хомосексуалните и зайците и невестулките е до голяма степен резонна. "Содомията" обикновено се осъжда наравно със сношаването на хора с животни. Същевременно еврейското, християнското и римското схващане, че хомосексуалните мъже приличат на жени, е свързано с виждането, че жените са животни. Св. Йоан Хрисостий казва: "измежду всички диви зверове няма по-вреден от жената". Нещо повече - през късната 585 г. Съветът на Макон дискутирал въпроса: "Жените човешки същества ли са?", като положителен отговор бил спечелен с мнозинство само от един глас. Един от корените на сексизма е не толкова в разделението между мъже и жени, колкото в разделението между мъже и животни (в която последна категория били слагани хомосексуалните мъже и зайците, жените и невестулките).

Към този списък на нечестиви животни трябва да се добави и кучето. Евреите наричали всички неевреи "кучета", kunes (от гръцкото kuon – "куче", съвременен термин: canine), а жреците на Кибела били наричани "френски хрътки" или cinaedus, от canus - "куче". Често използван епитет през Ренесанса бил "ти, содомитско куче", чийто съвременен еквивалент е: "ти, кучи сине".

Следователно отново, както бе показано в част 1 на тази поредица, откриваме съвсем същото съчетание от религиозни и политически мотиви зад анти-гей предразсъдъците, обуславяни главно от нуждата на евреите да отстояват своята отделеност от чуждите култури. Направихме три важни допълнения към репертоара на хомофобията, представен в част 1: Първо, вярването, че хомосексуалните мъже са педерасти и че покваряват деца. Второ, ясно изразен анти-феминизъм: явно унижение на жените, първото явно осъждане на лесбийките и схващането, че хомосексуалните мъже се "деформират", приемайки "женска роля" в "пасивен" сексуален акт. И трето, първото явно приравняване на "неестествен" с "невъзпроизвеждащ се" - но не толкова отказ от възпроизвеждане, колкото опит за възпроизвеждане като зайците и невестулките.

Главният въпрос тук, разбира се, е, че умишлената лъжа за Содом и Гомор е била създадена, за да оправдае тези предразсъдъци. Историята не се е променила много от 100 г. от н.е. с изключение на това, че този, който проповядва "Грешници, покайте се!", вероятно вярва, че содомитите са живели в Содом, а лесбийките - в Гомор.

[ Трета част ]

Авторски права © Риктор Нортън. Всички права запазени. Копиране с цел продажба и печалба са забранени. Това есе не може да бъде архивирано, публикувано и разпространявано без разрешението на автора.

Ако цитирате тази уеб страница, моля използвайте следното позоваване:
Rictor Norton, A History of Homophobia,
"2 The Destruction of Sodom and Gomorrah" 15 April 2002
.

 




Гласувай:
1


Вълнообразно


1. olivie - Поздрави за интересното четиво /без последните хомосексулни уклони, разбира се/
12.10.2015 10:00
Баба Ванга има казвано в подкрепа на твърдението ти за Рупите. Едната приказка е че тя черпи сила от многобройно невинно загинали на това място хора и втората, че почти винаги, когато минавала по коридорчето в къщата си казвала: Тоя Ноев ковчег е още тук. Това го пише в една от първите книги за Ванга, а не в сегашните дето й приписват много неща.
цитирай
2. 1997 - Не зная колко порочни са били Содомци, но и Лотови са били доста порочни
12.10.2015 10:42
Пропуснат е текста:
30. Лот излезе от Сигор и заживя в планината, и с него заедно двете му дъщери, понеже се боеше да живее в Сигор. И живееше в пещера, и с него заедно двете му дъщери.
31. И по-голямата каза на по-малката: баща ни е стар, и няма човек на земята да влезе при нас според обичая на цялата земя;
32. и тъй, хайде да упоим баща си с вино, и да преспим с него, та да възстановим племе от баща си.
33. И упоиха баща си с вино в оная нощ; и влезе по-голямата и спа с баща си (в оная нощ); а той не узна, кога е легнала и кога е станала.
34. На другия ден по-голямата рече на по-малката: ето, аз спах вчера с баща си; да го упоим с вино и тая нощ; и ти влез, спи с него, и ще възстановим племе от баща си.
35. И упоиха баща си с вино и тая нощ; и влезе по-малката и спа с него; и той не узна, кога е легнала и кога е станала.
36. И заченаха двете Лотови дъщери от баща си;

От това пък, че в хипотетичния български Содом няма солени находища, а Кошидовски описва такива край еврейски Содом смятам, че сравнително малката географска област Юдея е добре картографирана и търсенето на библейски места в България е погрешно.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: fascindoo
Категория: Политика
Прочетен: 6488749
Постинги: 4603
Коментари: 2877
Гласове: 2087
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Блогрол
1. Пеласги, Протобългари и Траките. Обетованата земя и еврейската омраза към днешните българи (ч.1)
2. Покушение. Показно. --- България. Свят. Медии. Отново. Ташак. Бойко. Барета. Дали. Баш. Ортак.
3. Пеласги, Протобългари и Траките. Обетованата земя и еврейската омраза към днешните българи (ч.2)
4. Пеласги, Протобългари и Траките. Обетованата земя и еврейската омраза към днешните българи (ч.3)
5. Няма "Шменти-капели" или "Тука има-тука нема", има "Иди ми-доди ми": Б.Б.-Б. водач на две листи на ГЕРБ
6. Шоуто в НДК, или защо турците са идиоти
7. Мистериите около смъртта му или Березовски е инсценирал, съгласувано с Путин, смъртта си!
8. Истината за Sancta Sanctorum* на Дянков:: Глобализацията на бедността: Вътре в Новия Световен Ред
9. Търговия с органи, евгеника, ваксини и общия принос на ГЕРБ в тези престъпления
10. И това ли е "теория на канспирацията", от един "болен мозък", кандидат за поста президент на САЩ през 2000 година
11. Дебългаризирането на България: След юдеизацията защо не и циганизация? Част 1
12. 25 май 2014: Апогей на клиторно-аналното политическо чесане в ГЗ на МПК у нас, съчетано вкупом с медийно фелацио
13. Световните експерименти на 20 век: Източна Европа, Новия Световен Ред и Глобализма Част1
14. Световните империи и Древно-българските държави-империи
15. "Независимост 1908" ли? Един блестящ маньовър на Великите сили за бъдещите 2 нац. катасторофи на България и бастисването на Отоманската империя!
16. Ето го! Пепи Готиното! Или здравната ни еврейска гад!!!
17. Четиво за антибългари по Света и У нас
18. ПРОИЗХОДЪТ НА ТУРЦИТЕ (Част1)
19. Пак дрън-дрън, та пляс! За "вечния въпрос": Ние българите повече траки ли сме или повече славяни? Но хаплогрупите говорят!