Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.05.2016 06:01 - Случайности нема при другарите: Командирът им ги е още много ЯК!
Автор: fascindoo Категория: Политика   
Прочетен: 1061 Коментари: 0 Гласове:
4

Последна промяна: 12.05.2016 08:46

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Но за какво става дума?

Става дума за "минало незабравимо" на другарите от десетилетие преди 10 ноември 1989 г. и 27 години след това.

Лично аз като аспирант през 1982 г., постоянно виждах на вратите на два съседни кабинета на 4 етаж на Учебния корпус (блок №2) на ВМЕИ "Ленин" тогава, а сега Технически Университет, табелките:

Катедра "Изчислителна техника"

Гл. асистент Инж. Цецо Василев Лукарски

и

Катедра "Марксизъм-Ленинизъм и Диамат"

Гл. асистент  Ик. Иван Йорданов Костов


Или как другарите тогава си лееха основите и как сега си пълнят джобовете!

 

Бащата на Лукарски смуче милиони от столичния транспорт

Фирмата на Цецо Лукарски трупа пачки и чрез общините Русе и Ямбол

06.05.2016 | 0:01

image  Божидар Цецов Лукарски

Проблем ли е, когато бащата на един действащ министър и партиен лидер печели обществени поръчки за милиони левове? По принцип в това няма нищо незаконно. Напълно е възможно предлаганите от роднината услуги да са най-добрите и на най-изгодна цена. Или пък висшият управник да не знае за делата на татко си. Само че всички тези хипотези някак трудно се връзват с българската действителност, в която публичните търгове се изродиха от средство за борба с корупция в основeн механизъм за източване на държавни или общински пари. И съвсем не на шега се говори, че у нас поръчките не се печелят, а се дават… отгоре.

Какъв всъщност е конкретният казус? Бащата на икономическия министър и лидер на СДС Божидар Лукарски – Цецо Лукарски, печели апетитни договори от общинските фирми „Столичен автотранспорт“ и „Център за градска мобилност“. Бизнесът върви от години и дори няколко пъти е попадал в полезрението на медиите, но засега без никакъв резултат. Напоследък обаче премиерът Бойко Борисов се прави на безкомпромисен, когато бъде разкрита някоя връзка между властта и частния сектор. И най-пресният пример е скандалът в същия този Център за градска мобилност на София, който взе главите на ръководството на дружеството и на заместник-кмета по транспорта Любомир Христов. Така че ще е интересно да видим дали тази премиерска воля за прозрачност ще достигне и Министерския съвет. Или шумните акции са само за определени неудобни хора.

За инж. Цецо Лукарски се знае, че е бил главен асистент в катедра „Изчислителна техника“ във ВМЕИ „Ленин“, сега Технически университет София. В далечната вече 2000 г., на 24 април, той става управител и съсобственик на регистрираната тогава фирма „Мусат 2000“. Предметът й на действие е научно-развойна и внедрителска дейност в областта на транспортната електроника, включително и на GPS-системи и бордови компютри. Междувременно през 2002-ра Лукарски-син става главен секретар на столичния район „Младост“, а година по-късно е назначен и за заместник-кмет.

Случайно или не, точно по това време настъпва и звездният миг на  „Мусат 2000“. Тя е избрана от Столичната община, за да въведе в експлоатация съвременна, високотехнологична система за мониторинг и управление на софийския градски транспорт, базирана на GPS позициониране. В онези години публичните разходи не бяха никак публични и няма как да се установи колко точно пари са платени за въпросната услуга. Известно е само, че цената на едно бордово устройство е била около 1900 лева. И като имаме предвид, че в София се движат около 700 автобуса, тролея и трамвая, то сметката излиза над 1.4 милиона. Отделно са парите за контролни зали, сървъри и други компоненти. Но това е само началото на едно дълготрайно сътрудничество. Оттогава – та до днес, компанията извършва абонаментна денонощна поддръжка на софтуера и специализирания хардуер. Договорите с нея се сключват директно, без каквито и да е обществени поръчки, конкурси или търгове. Мотивът е, че „Мусат 2000“ притежава съответните патенти и само тя може да обслужва внедрените в градския транспорт технологии.

От 2007-а насам, когато за този вид харчове започва да се води публичен регистър, Цецо Лукарски е подписал общо 12 контракта със столични общински дружества – шест са с „Центъра за градска мобилност“, пет – със „Столичен автотранспорт“, както и един със „Столичен електротранспорт“. Платените по тези договори пари са близо 1.3 млн. лева. По-голямата част от тях са предназначени за сервизно техническо и програмно поддържане на „Автоматизираната GPS-система за управление и контрол на автобусния транспорт“. Но има и такива за доставката на нови бордови устройства, очевидно поради обновяването на автопарка. Извън тази сметка са редица други по-малки поръчки, като тази от миналото лято, с която дружеството е избрано за въвеждане на гласово известие за спирките в автобусите. От нея приходите са над 42 хил. лева.

Конкретно през последните месеци бащата на икономическия министър се е уредил с два по-големи договора. Единият е за поддръжка на софтуер и специализиран хардуер в структурните звена на Центъра за градска мобилност и изпълняването на функции на системен администратор. Любопитното при него е, че първоначално фирмата иска за услугите си от общината 161 280 лв., но след преговори с директора на дирекция „Обществен транспорт“ Антон Деспотов се е съгласила и на 115 хил. лева. Точно за това споразумение се разшумя в социалните мрежи през февруари, но от икономическото ведомство набързо заявиха, че през последната година бащата на Божидар Лукарски не работел активно в компанията. Протоколите обаче показват друго – преговорите са водени лично с Цецо Лукарски, чийто подпис фигурира на първо място във всички документи. Внимание заслужава и датата на подписване – 28 декември 2015-та.

Другият договор е по-нов – от 7 март 2016-та. Той е със „Столичен автотранспорт“ и отново е за абонаментно сервизно техническо и програмно поддържане на Автоматизираната GPS система за управление и контрол на автобусния транспорт. Но любопитни подробности не липсват и в този случай. Общинското предприятие е било готово да плаща за услугите на „Мусат 2000“ по 3600 лв. на месец, или 43 200 за година, при положение че през 2015-а разходите по това перо са били  39 168 лева. Изненадващо фирмата иска значително повече – по 5400 лв. на месец, или 64 800 лв. годишно. Което е с почти 60% над получаваното дотогава. Според протоколите, Цецо Лукарски обяснява офертата си с факта, че месечната абонамента такса през последните две години била твърде ниска и не покривала дори минималните разходи при осъществяването на техническото и програмно поддържане на системата. Освен това, отбелязва Лукарски, на дружеството му било трудно да задържи ИТ специалистите си, тъй като секторът се развивал динамично и заплащането трябвало да е конкурентно. Не без значение било и нарастването на минималната работна заплата.

Независимо от тези аргументи председателят на комисията Владимир Коцев, който е заместник-директор по експлоатационните въпроси в „Столичен автотранспорт“, е поискал цената да бъде намалена. В резултат Цецо Лукарски сваля месечната такса с 360 лв. до 5040 лева. После пазарлъкът продължава, докато не се стига до 4680 лв., или 56 160 за цяла година. Макар и намалена, сумата пак е с 43% по-висока от това, което „Мусат 2000“ е получавала преди.

Вероятно отново е съвпадение, но откакто Божидар Лукарски стана министър на икономиката, баща му Цецо Лукарски започна да печели обществени поръчки и извън София. С друга негова фирма – „Микропроцесорни устройства и системи за транспорта (МУСАТ)“ АД, той участва в консорциума „Дунав мост – трафик 2“, заедно с „Глобал уан“ и „Лирекс“. Обединението спечели търга за доставка и въвеждане в експлоатация на обща информационна система за събиране и обработка на информация за трафика, регистриране на преминаващи автомобили и възникнали непредвидени събития по пътната инфраструктура по Паневропейски транспортен коридор 9, преминаващ през териториите на общините Русе и Гюргево. Платената цена е 1 029 643 лева.

През 2015-а и кметът на Ямбол Георги Славов (ГЕРБ) ангажира „Мусат“ да внедри система за контрол на автобусния транспорт в града срещу 23 000 лева.

Разбира се, бизнес делата на Цецо Лукарски можеше да се възприемат и в съвсем друга светлина, ако синът му Божидар ги бе оповестил още при сядането си в министерския стол. А потулването им няма как да не породи определени съмнения.


по mignews.info


 

И ощe нещо, но по 24chasa.bg

27.04.2016

Бащата на икономическия министър Божидар Лукарски печелел крупни обществени поръчки, заяви в парламента депутатът Велизар Енчев.

Фирма “Мусат 2000”, в която съдружник е Цецо Лукарски - баща на министъра на икономиката Божидар Лукарски, е взела обществена поръчка без търг. Това става ясно от справка в регистъра на Агенцията за обществени поръчки.

Договорът е за поддръжка на софтуер, стойността му е за 96 000 лв. без ДДС и е сключен от Центъра за градска мобилност в София чрез пряко договаряне. Договорът е без търг, сключен е от Центъра за градска мобилност

“Мусат 2000” работи със Столичната община от над 10 години и досега е взела поръчки общо за 700 000 лева. Фирмата е подизпълнител на чешката “Микроелектроника”. Доставяла е джипиеси за автобусите на градския транспорт и софтуер.

От министерството на икономиката заявиха, че фирма “Мусат 2000” работи със Столичната община от 2000 година. Основните договори на общината с фирмата, в която бащата на министър Лукарски е съдружник, са сключени в периода 2000-2007 г., когато Лукарски не е бил политически лидер.

В края на миналата година “Мусат 2000” е сключила договор за поддръжка на доставения от нея по-рано софтуер за Центъра за градска мобилност. Тъй като фирмата е единствената, която е лицензирана за поддръжката на този софтуер, затова е сключила договор чрез пряко договаряне.

Бащата на министър Божидар Лукарски е един от съдружниците в “Мусат 2000”, а не основен собственик. Освен това през последната година той не работи активно във фирмата поради болест.

Катаджиите очакват тежък трафик по “Цариградско шосе” в София.

imageБожидар Цецов Лукарски

 

Тагове: Божидар Лукарски, иван йорданов костов, цецо лукарски,




Гласувай:
4


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: fascindoo
Категория: Политика
Прочетен: 6499660
Постинги: 4603
Коментари: 2877
Гласове: 2087
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Блогрол
1. Пеласги, Протобългари и Траките. Обетованата земя и еврейската омраза към днешните българи (ч.1)
2. Покушение. Показно. --- България. Свят. Медии. Отново. Ташак. Бойко. Барета. Дали. Баш. Ортак.
3. Пеласги, Протобългари и Траките. Обетованата земя и еврейската омраза към днешните българи (ч.2)
4. Пеласги, Протобългари и Траките. Обетованата земя и еврейската омраза към днешните българи (ч.3)
5. Няма "Шменти-капели" или "Тука има-тука нема", има "Иди ми-доди ми": Б.Б.-Б. водач на две листи на ГЕРБ
6. Шоуто в НДК, или защо турците са идиоти
7. Мистериите около смъртта му или Березовски е инсценирал, съгласувано с Путин, смъртта си!
8. Истината за Sancta Sanctorum* на Дянков:: Глобализацията на бедността: Вътре в Новия Световен Ред
9. Търговия с органи, евгеника, ваксини и общия принос на ГЕРБ в тези престъпления
10. И това ли е "теория на канспирацията", от един "болен мозък", кандидат за поста президент на САЩ през 2000 година
11. Дебългаризирането на България: След юдеизацията защо не и циганизация? Част 1
12. 25 май 2014: Апогей на клиторно-аналното политическо чесане в ГЗ на МПК у нас, съчетано вкупом с медийно фелацио
13. Световните експерименти на 20 век: Източна Европа, Новия Световен Ред и Глобализма Част1
14. Световните империи и Древно-българските държави-империи
15. "Независимост 1908" ли? Един блестящ маньовър на Великите сили за бъдещите 2 нац. катасторофи на България и бастисването на Отоманската империя!
16. Ето го! Пепи Готиното! Или здравната ни еврейска гад!!!
17. Четиво за антибългари по Света и У нас
18. ПРОИЗХОДЪТ НА ТУРЦИТЕ (Част1)
19. Пак дрън-дрън, та пляс! За "вечния въпрос": Ние българите повече траки ли сме или повече славяни? Но хаплогрупите говорят!